Zážitky a postřehy z blokové výuky očima sekundánů.
V pátek 11. 10. 2024 se naše třída 2.8 zapojila do blokové výuky, která se uskutečnila na našem gymnáziu.
Cílem tohoto projektu bylo, abychom se jako třída zaobírali jedním daným tématem všeobecně v rámci zeměpisu, fyziky, biologie a částečně i matematiky.
Tomuto způsobu výuky jsme se aktivně věnovali pět vyučovacích hodin. Během dne jsme dostávali mnoho úkolů od našich učitelů. Prvním úkolem bylo se rozdělit do skupin podle vytištěných letenek, které směřovaly do různých částí Afriky. Vzniklo tedy pět pracovních skupin, ve kterých jsme po zbývající čas řešili nové úkoly.
Myslím, že to byl skvělý zdroj nových informací a díky volnějšímu způsobu výuky nám také skvěle utkvěly v hlavě.
Celý projekt jsme nazvali Cestování s Emilem Holubem…
Andrea Fronková 2.8
V pátek dne 11. října jsme my, sekundáni, objevili kouzlo blokové výuky. Naučila nás, že existuje propojení mezi všemi předměty, například mezi biologií, matematikou, zeměpisem a fyzikou.
Učitelé pro nás měli připravenou pestrou škálu úkolů, které jsme vypracovávali ve skupinách po šesti. Téma znělo: „Cestování s Holubem“. Celých pět vyučovacích hodin jsme strávili v učebně třídy 1.6.
Tato výuka byla pro mě velmi zajímavá, protože jsme se nejen dozvěděli další důležité informace o Africe, ale naučili jsme se i pracovat ve skupinách, čímž jsme se navzájem poznali.
Zpracované informace z hlediska všech čtyř předmětů jsme odprezentovali před paní ředitelkou. Poté jsme vše překládali do angličtiny, čímž jsme si zopakovali další předmět. Zkrátka to bylo velmi poučné a moc jsem si to užila.
Veronika Příbková 2.8